WARUNKI HANDLOWE
Celem niniejszych warunków handlowych jest określenie i doprecyzowanie praw i obowiązków sprzedającego (dostawcy) z jednej strony oraz kupującego (klienta, konsumenta) z drugiej strony. Wszystkie stosunki umowne między sprzedającym a kupującym zawierane są zgodnie z porządkiem prawnym Republiki Słowackiej.
W przypadku, gdy stroną umowy jest konsument, stosunki prawne nieuregulowane niniejszymi warunkami handlowymi podlegają ustawie nr 40/1964 Dz.U., Kodeks cywilny w obowiązującym brzmieniu, ustawie nr 250/2007 Dz.U. o ochronie konsumenta w obowiązującym brzmieniu, ustawie nr 108/2000 Dz.U. o ochronie konsumenta przy sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaży wysyłkowej w obowiązującym brzmieniu.
W przypadku, gdy stroną umowy jest przedsiębiorca, stosunki prawne nieuregulowane niniejszymi warunkami handlowymi podlegają ustawie nr 513/1991 Dz.U., Kodeks handlowy w obowiązującym brzmieniu.

1) Postanowienia ogólne

1. Sklep internetowy [dalej „Sklep”] działający pod adresem internetowym www.karlina.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu [dalej „Regulamin”].

2. Właścicielem Sklepu jest: Ego*line s.r.o.Janka Kráľa 43/693601 Šahy, 44845430, Slovakia RONIC, Spółka jest płatnikiem VAT. Spółka jest wpisana do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Nitrze, dział Sro, numer wpisu 24884/N, o kapitale zakładowym 5 000 €, NIP 9SK2022855824, Regon 44 845430, reprezentowana przez członków zarządu, którzy są administratorami tych danych.

3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.

4. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Kupującego. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem. Sprzedawca udostępnia Regulamin nieodpłatnie, w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.

5. Regulamin określa rodzaje, zakres oraz warunki świadczenia usług i sprzedaży towarów drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu.

2) Definicje

Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:

1. Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

3. Przedsiębiorca – Kupujący będący osobą fizyczną, prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową.

4. Kupujący – Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta lub Przedsiębiorca, który złożył zamówienie w celu zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą. W przypadku Konsumentów Kupującym może być wyłącznie osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.

5. Regulamin - niniejszy Regulamin.

6. Sklep – strona internetowa w domenie karlina.pl, za pośrednictwem której Sprzedawca oferuje Towary.

7. Sprzedawca – Ego*line s.r.o.Janka Kráľa 43/6, 93601 Šahy, 44845430, Slovakia

8. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów zawierana przez Kupującego ze Sprzedawcą na odległość za pośrednictwem Sklepu.

9. Towary – produkty oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży.

10. Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego stanowiące ofertę zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży Towaru.

3) Zamówienia

1. Sprzedawca oferuje Towary do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, podając istotne cechy Towaru oraz ich cenę w złotych polskich w wysokości brutto.

2. Umieszczenie Towaru w Sklepie stanowi zaproszenie do złożenia przez Kupującego oferty (Zamówienia) w rozumieniu kodeksu cywilnego.

3. Klient składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w jego opisie.

4. O łącznej cenie wraz z podatkami Towaru będącego przedmiotem zamówienia, a także o kosztach dostawy oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Kupujący jest informowany w trakcie składania zamówienia.

5. Zamówienia można składać w następujący sposób:

a) poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,

b) e - mailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,

6. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia.

7. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Kupującego poprzez kliknięcie w link potwierdzający zawarty wiadomości e- mail przysłanej Kupującemu przez Sprzedawcę na adres podany w trakcie składania zamówienia.

8. W przypadku podania w Zamówieniu, przez Kupującego, nieprawidłowych lub błędnych danych Sprzedawca podejmuje próbę skontaktowania się z Kupującym w celu ich poprawienia. W razie niemożliwości skontaktowania się z Kupującym lub niemożności poprawienia błędów Sprzedawca uprawniony jest do anulowania Zamówienia. Sprzedający zobowiązany jest w miarę możliwości poinformować o tym Kupującego.

4) Rękojmia i reklamacje z tytuł rękojmi

1. Towary dostępne w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.

2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 lutego 1964 r. Kodeks cywilny ( Dz.U. z 2024 r.  poz. 1145) w szczególności w art. 415-459 i następnych Kodeksu cywilnego.

3. Reklamacja może zostać złożona:

a) na piśmie na adres Ego*line s.r.o.Janka Kráľa 43/6 93601 Šahy,  Slovakia, z dopiskiem „Reklamacja”,

b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@karlina.pl

4. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Kupujący może składać w dowolnej formie. Wskazane jest jednak, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego Towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Kupującego, a także preferowany przez Kupującego sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

5. Kupujący ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego Towaru na adres z § 3 Sprzedawcy.

6. Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Kupującego dowodu wykazującego, że doszło do zakupu Towaru.

7. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Kupującego. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Kupujący zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.

8. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sprzedawca.

9. Indywidualne ustawienia komputera i monitora Kupującego powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.

10. Odpowiedzialność wobec Przedsiębiorcy z tytułu rękojmi jest wyłączona/ Przedsiębiorcą traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia doręczenia mu Towaru i nie zgłosił Sprzedawcy reklamacji w tym czasie.

5) Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość

1. Zgodnie z ustawą z dnia 1.7 2024 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2024 r. poz. 108), Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy/dostarczenia produktu bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczące prawa do odstąpienia przez Konsumenta od umowy stosuje się do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. 

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

1) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:

a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,

b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;

2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.

3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Konsument musi poinformować Sprzedawcę (tj. Ego*line s.r.o.Janka Kráľa 43/6, 93601 Šahy, Slovakia, adres e-mail: info@karlina.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą na adres korespondencyjny Sprzedawcy lub na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy – adresy powyższe). Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia Sprzedawca wyśle Konsumentowi pisemne potwierdzenie jego otrzymania tę samą drogą, jaką otrzymał oświadczenie od Kupującego.

4. Dla skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Konsument może wykorzystać wzór pisma, który otrzymuje w wersji papierowej wraz z zakupionym Towarem lub pobrać go ze strony internetowej Sklepu (kliknij, by zobaczyć i pobrać). Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

5. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważna jest za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, potwierdzając realizację Zamówienia, oferta przestaje wiązać.

7. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle towar przed upływem 14- dniowego terminu na adres: Ego*line s.r.o.Janka Kráľa 43/6, 93601 Šahy, Slovakia 

8. Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

9. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi otrzymane od niego płatności.

10. Zwracany w związku z odstąpieniem od umowy Towar musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część, w tym prezent). Zaleca się należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.

11. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

12. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6) Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży

6.1 Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny zgodnie z przepisami § 19 i nast. ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odległość (dalej jako „Ustawa o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odległość”) w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług albo umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli Sprzedawca w odpowiednim czasie i należycie spełnił obowiązki informacyjne wynikające z § 5 Ustawy o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odległość.

6.2 Kupujący ma prawo w tym terminie rozpakować i wypróbować towar w sposób typowy dla zakupów w tradycyjnym sklepie stacjonarnym, w zakresie niezbędnym do stwierdzenia wad, właściwości i funkcjonalności towaru.

6.3 Kupujący jest zobowiązany nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy odesłać towar z powrotem lub przekazać go Sprzedawcy albo osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru towaru. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedawca zaproponuje, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem osoby przez siebie upoważnionej. Termin określony w pierwszym zdaniu uważa się za zachowany, jeżeli towar został przekazany do transportu najpóźniej w ostatnim dniu tego terminu.

6.4 Nie można odstąpić od umowy w przypadku towarów zapakowanych w opakowania ochronne, których nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne i których opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu.

6.5 W przypadku, gdy Kupujący odebrał już zamówiony towar, jest zobowiązany zwrócić go w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. W przypadku zwrotu towaru uszkodzonego, częściowo zużytego lub w stanie nieodpowiadającym stanowi, w jakim został wysłany przez Sprzedawcę, Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Sprzedawca ma prawo potrącić powstałą w ten sposób szkodę — którą musi udokumentować — z kwoty zapłaconej przez Kupującego za zamówiony towar

6.6 Kupujący jest również zobowiązany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy podać dane kontaktowe oraz numer rachunku bankowego, na który Sprzedawca ma zwrócić kwotę zapłaconą za zamówiony Towar. Sprzedawca jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Kupującemu wszystkie płatności, które otrzymał od niego na podstawie umowy lub w związku z nią. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu tych płatności przed dostarczeniem mu towaru przez Kupującego lub przed przedstawieniem przez Kupującego dowodu jego odesłania, chyba że Sprzedawca zaproponuje, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem osoby przez siebie upoważnionej.

6.7 W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy sprzedaży, umowa ta zostaje unieważniona od początku, wraz z każdą umową dodatkową z nią związaną. Kupujący nie może zostać obciążony żadnymi kosztami ani innymi opłatami związanymi z unieważnieniem umowy dodatkowej, z wyjątkiem kosztów i opłat wskazanych w § 22 ust. 5 oraz § 21 ust. 5 Ustawy o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odległość oraz ceny za usługę, jeżeli przedmiotem umowy było świadczenie usługi, a usługa została w pełni wykonana.

6.8 W przypadku, gdy Kupujący odstąpi od umowy i dostarczy Sprzedawcy Towar używany, uszkodzony lub niekompletny, zobowiązuje się do pokrycia rzeczywistej wartości, o jaką zmniejszyła się wartość Towaru zgodnie z § 457 Kodeksu cywilnego, oraz kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z naprawą Towaru i jego przywróceniem do pierwotnego stanu, kalkulowanych według cennika serwisu (po)gwarancyjnego. Kupujący zobowiązany jest na podstawie niniejszego punktu warunków reklamacyjnych i handlowych do zapłaty Sprzedawcy odszkodowania nie większego niż różnica pomiędzy ceną zakupu Towaru a jego wartością w chwili odstąpienia od Umowy sprzedaży.

6.9 Zgodnie z § 19 ust. 1 Ustawy o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odległość Kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenie usługi, jeżeli:

  1.usługa została w pełni wykonana oraz

  2.świadczenie usługi rozpoczęło się przed upływem terminu na odstąpienie od umowy za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został należycie poinformowany o tym, iż         wyrażając zgodę traci prawo do odstąpienia od umowy po pełnym wykonaniu usługi, jeżeli zgodnie z umową konsument ma obowiązek zapłaty.

b) dostarczenie lub świadczenie produktu, którego cena zależy od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w trakcie biegu terminu na odstąpienie od umowy,
c) dostarczenie towaru wykonanego według specyfikacji konsumenta lub towaru wyprodukowanego na zamówienie,
d) dostarczenie towaru, który szybko traci jakość lub ma krótki termin przydatności do użycia,
e) dostarczenie towaru zapakowanego w opakowanie ochronne, którego nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeżeli opakowanie to zostało naruszone po dostarczeniu,
f) dostarczenie towaru, który ze względu na swój charakter po dostarczeniu został nierozłącznie połączony z innym towarem.

g) dostarczenie napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona w momencie zawarcia umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić najwcześniej po 30 dniach, a ich cena zależy od wahań rynku, na które przedsiębiorca nie ma wpływu,
h) wykonanie pilnych napraw lub konserwacji podczas wizyty u konsumenta, o które konsument wyraźnie poprosił przedsiębiorcę; nie dotyczy to umowy, której przedmiotem jest świadczenie innej usługi niż naprawa lub konserwacja, ani umowy, której przedmiotem jest dostarczenie innego towaru niż część zamienna niezbędna do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy te zostały zawarte podczas wizyty przedsiębiorcy u konsumenta, a konsument nie zamówił wcześniej tych towarów ani usług,
i) dostarczenie nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
j) dostarczenie prasy periodycznej, z wyjątkiem umów o prenumeratę,
k) towar zakupiony na publicznej aukcji,
l) świadczenie usług zakwaterowania w innym celu niż mieszkalny, przewóz towarów, wynajem samochodów, świadczenie usług gastronomicznych lub usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli zgodnie z umową przedsiębiorca ma zrealizować te usługi w ściśle określonym terminie lub czasie.

m) dostarczenie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, jeżeli:

     1. rozpoczęto dostarczanie treści cyfrowych oraz

     2. konsument wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, oświadczył, że został należycie poinformowany o tym,           iż wyrażając zgodę traci prawo do odstąpienia od umowy z chwilą rozpoczęcia dostarczania treści cyfrowych, oraz przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie zgodnie z § 17           ust. 12 lit. b) lub ust. 13 lit. b), jeżeli zgodnie z umową konsument ma obowiązek zapłaty.

7) Gwarancja

1. Każdy z Towarów sprzedawanych w Sklepie jest nowy i jest objęty nieodpłatną gwarancją importera lub dystrybutora. Dane podmiotu udzielającego gwarancji (dalej zwanego „Gwarantem”) są wskazane w dokumencie gwarancyjnym, który Sprzedający wydaje Kupującemu wraz z Towarem. 

2. Dokument gwarancyjny stanowi oświadczenie Gwaranta utrwalone na piśmie lub na innym trwałym nośniku. 

3.  Czas trwania gwarancji jest uzależniony od rodzaju sprzętu oraz producenta lub importera. Czas trwania gwarancji udzielonej dla danego towaru widnieje w jego opisie na Stronie oraz jest określony w dokumencie gwarancyjnym.

4. Na wybrane towary objęte standardową 2-letnią gwarancją nie wystawia się certyfikatu gwarancyjnego. W tym przypadku zamiast karty gwarancyjnej będzie obowiązywać faktura.

8) Alternatywne rozwiązywanie sporów

8.1 Zamawiający – Konsument – ma prawo zwrócić się do Operatora – Sprzedawcy z wnioskiem o zadośćuczynienie drogą mailową na adres info@karlina.pl, jeżeli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację, lub jeśli uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa. Jeżeli Sprzedawca udzieli odpowiedzi odmownej na ten wniosek lub nie odpowie w terminie 30 dni od jego wysłania, Konsument ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie alternatywnego rozwiązywania sporu do podmiotu zajmującego się alternatywnym rozwiązywaniem sporów (dalej „podmiot ARS”) zgodnie z ustawą nr 391/2015 Dz.U. Podmiotami ARS są organy i uprawnione osoby prawne zgodnie z § 3 ustawy nr 391/2015 Dz.U. Wniosek Konsument może złożyć w sposób określony w § 12 ustawy nr 391/2015 Dz.U.

8.2 Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego rozwiązywania sporów RSO, dostępnej online pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

8.3 Alternatywne rozwiązywanie sporów może być wykorzystywane wyłącznie przez Konsumenta – osobę fizyczną, która przy zawieraniu i realizacji umowy konsumenckiej nie działa w ramach działalności gospodarczej, zatrudnienia ani wykonywania zawodu. Alternatywne rozwiązywanie sporów dotyczy wyłącznie sporów pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą wynikających z umowy konsumenckiej lub z nią związanych. Dotyczy tylko umów zawartych na odległość. Alternatywne rozwiązywanie sporów nie ma zastosowania do sporów, których wartość nie przekracza 20 EUR. Podmiot ARS może żądać od Konsumenta opłaty za wszczęcie postępowania w wysokości maksymalnie 5 EUR z VAT.

9) Spory

1. Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa słowackiego.

2. Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Klientem nie będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

10) Prawa Autorskie

1. Wszelkie treści udostępnianie na stronie Sklepu, tj. zdjęcia, logotypy, opisy Towarów, oprogramowanie stanowią przedmiot praw autorskich przysługujących Sprzedawcy, bądź współpracujących z nim podmiotów i podlegają ochronie na podstawie przepisów ustawy Dz.U. z 2015 r., Nr 185.

2. Kopiowanie, powielanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie w całości lub w części przywołanych powyżej treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich.

11) Postanowienia końcowe.

11.1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim

11.2 Do stosunków nieuregulowanych niniejszymi Warunkami handlowymi i reklamacyjnymi stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy nr 22/2004 Dz.U. o handlu elektronicznym oraz o zmianie ustawy nr 128/2002 Dz.U. o kontroli państwowej rynku wewnętrznego w sprawach ochrony konsumentów oraz o zmianie niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami, oraz ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumenta przy sprzedaży na odległość.

11.3 Organem nadzoru jest Słowacka Inspekcja Handlowa.

11.4 Konsument ma możliwość zwrócenia się do podmiotu alternatywnego rozwiązywania sporów konsumenckich, który jest (choćby tylko niewiążąco) uprawniony do oceny ewentualnych sporów pomiędzy Konsumentem jako klientem Sklepu Internetowego a Operatorem Sklepu Internetowego.

11.2 Niniejsze Warunki handlowe i reklamacyjne stają się skuteczne wobec Kupującego z chwilą zawarcia Umowy sprzedaży.

12) Prawo właściwe
12.1 Niniejsze Warunki handlowe oraz Umowa sprzedaży podlegają prawu Republiki Słowackiej.

13 Wejście w życie
13.1 Niniejsze Warunki handlowe obowiązują od dnia 01.04.2025.